Aktualnie bardzo wiele przedsiębiorstw wykorzystuje maszty reklamowe w celu zwiększenia rozpoznawalności marki i zbudowania jej pozytywnego wizerunku. Konstrukcje te służą przede wszystkim do eksponowania poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej – logo, nazwy firmy i hasła promocyjnego. Oczywiście mogą też z powodzeniem prezentować wybrane składniki oferty produktowej bądź usługowej.
Optymalna skuteczność w docieraniu z przekazem marketingowym
Maszty reklamowe składają się z zadrukowanego materiału rozciągniętego na pionowym słupie oraz stabilnej postawy. Dostępne są w zróżnicowanej palecie rozmiarowej i kształtowej. Do najbardziej popularnych zaliczamy modele łezkowe, piórowe, skrzydłowe i prostokątne. Znajdują one zastosowanie zwłaszcza w przestrzeniach otwartych (plener), choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby umieszczać je również wewnątrz budynków. W tym drugim przypadku zalecana jest ekspozycja podczas imprez biznesowych, targów branżowych czy wszelkich konferencji. Podstawowa zaleta masztów reklamowych to doskonała widoczność z dużej odległości, skutkująca wyjątkowo łatwym przyciąganiem uwagi odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Flagi dynamicznie powiewają na wietrze, stając się nośnikiem wyrazistego przekazu. Pod względem oryginalności biją na głowę standardowe bilbordy. Ogromne znaczenie ma fakt, że nadruk wykonany metodą sublimacyjną gwarantuje żywe i nasycone kolory niepodatne na szkodliwe oddziaływanie promieniowania UV, wilgoci, a także innych czynników atmosferycznych.
Wytrzymałość idzie w parze z zaskakującą mobilnością
Niewątpliwym atutem masztów reklamowych jest spora odporność na uszkodzenia mechaniczne, przekładająca się bezpośrednio na długą żywotność, a tym samym oszczędność środków finansowych. Flaga powstaje zazwyczaj z solidnej tkaniny poliestrowej o gramaturze wynoszącej co najmniej 110 g/m2, natomiast słup z lekkiego aluminium albo innowacyjnego włókna węglowego. Na uwagę zasługuje także rozległa powierzchnia pozwalająca na prezentowanie licznych elementów graficznych i tekstowych. Maszty reklamowe charakteryzują się ponadto:
-
wysoką mobilnością – niska waga sprzyja relokowaniu konstrukcji z miejsca na miejsce i jednocześnie zapewnia jej bezproblemowe transportowanie,
-
szybkim montażem – bez konieczności używania wysięgnika,
-
łatwością utrzymania w idealnej czystości – flagę można prać w pralce automatycznej i prasować w temperaturze około 120 stopni Celsjusza, a słup wystarczy co jakiś czas przetrzeć ściereczką nasączoną w wodzie z dodatkiem delikatnego detergentu,
-
szerokim zestawem akcesoriów – chodzi tutaj m.in. o zapasowe śruby, torbę transportową i sakwy obciążające.